V horseback archery se dnes soutěží téměř po celém světě, některé země mají v lukostřeleckých hrách dlouholetou tradici, některé se nechali historií pouze inspirovat... Postupně zde naleznete všeliké varianty, jak lze poměřit své lukostřelecké síly.
Maďarská soutěž
- dráha je dlouhá 90 m musí se celá procválat
- časový limit na projetí dráhy je 16 vteřin
- každý jezdec může mít dva zkušební cvaly a pak závodně projíždí 6 krát
- trojitý terč stojí ve vzdálenosti 9m od dráhy
- první a třetí terč je v úhlu 110 stupňů
- dráha je ve třech částech ohraničena viditelnými kůly umístěnými po 30-ti metrech
- při soutěži je dovoleno vystřílet tolik šípů kolik je možné
- šípy jsou umístěny v ruce společne s lukem
- výsledek se počítá podle bodů za zásahy + plus body za čas

Korejská soutěž
Korejská soutěž - disciplina single shot
- terč je korejsky ctverec (body podle obrazku)
- delka drahy je 90 metru
- ve vzdálenosti 5 metrů od dráhy je v jejím středu (45m) umístěn jeden jediný terč
- časový limit je 12 vteřin
Korejská soutěž - disciplina double shot
- delka drahy je 90 metru
- 5 metrů od dráhy jsou umístěny dva terče
ve vzdálenosti 40 a 50 metrů
- terče jsou pod úhlem 115° k dráze
- časový limit je 12 vteřin
Korejská soutěž - disciplina multiple shot
- délka dráhy je 150 m
- 5m od dráhy je ve vzdalenostech 15, 45, 75 105 a 135m postaveno 5 korejských terčů
- první šíp může být založen a natažen už na začátku dráhy
- pro hodnocení se musí trefit alespoň 3 terče
- časový limit 16 vteřin
- šípy nelze držet v ruce společně s lukem, mohou být v toulci, na koni, v botě a pod.

Mogu týmová hra
- v Mogu
startují tři jedzci
- první jezdec za sebou táhne speciální "míč" a druzí dva se snaží jej zasáhnout
- dráha je dlouhá minimálně 100 metrů
- lano míče má délku 5 metrů
- průměr míče je cca 60 cm

Polská soutěž - Lisowski track
- délka dráhy je 200 metrů.
-
soutěž začíná výstřelem do kruhového terče s průměrem 60 cm z pozice na zemi
-
jezdec musí vystřelit na 4 terče (jeden šíp na jeden terč) a překonat překážky (max. 50 cm výšky)
- pro bodování je nutné zasáhnout ze hřbetu koně alespoň jeden terč
- dráha se musí cválat
- výsledek se počítá podle bodů za zásahy + plus body za čas (1 sekunda = 1 bod)
- body z první pozice (na zemi) nejsou započítávány
- časový limit je 35 sekund
- šípy nelze držet v ruce společně s lukem, mohou být v toulci, na koni, v botě a pod..

|